niedziela, 20 lutego 2011

Trufle płatkowane, Hamlet

Coś niesamowitego.






Pakowane po 6, w osobne pudełeczka (z folią - duży plus dla świeżości), każdy smak oddzielnie. Łącznie 18 sztuk w opakowaniu 200 g. Podłużny kształt. Miały różne rozmiary, nie były identyczne.




Biała.
Delikatny zapach tłuszczu kakaowego i słodyczy. Po rozgryzieniu poczułam bardzo słodki smak wnętrza - było bardzo miękkie, rozpływające się (nie płynne), dla mnie nieco za słodkie, bo stanowiło lekki kontrast z płatkami białej czekolady na zewnątrz :D Czy proporcja między nadzieniem a otulającymi płatkami była odpowiednia - jest trudna do oceny, są różne gusta, mi się podobało. Biała czekolada we wiórkach bardzo smaczna, mimo że była biała, heh. Ogólnie troszkę za słodkie, ale bardzo smaczne i przykleja uśmiech do twarzy na dłuższą chwilę.




Ciemna.
Gorzkie podłużnego kształtu, ale nie identyczne - różna wielkość = tak jak w przypadku trufli z białą czekoladą. Nadzienie jednak wydawało mi się nieco bardziej stałe niż w białych, takie typowe truflowe, mocno kremowe (coś jak w czekoladkach sea-shells od Belgian) i mimo że samo w sobie było słodkie, to mniej słodkie od tego w białych, więc dla mnie idealne. Czekolada w płatkach występująca jako skorupka bardzo gorzka nie była, ale nadała nieco wytrawności całej czekoladce. Ach te nieregularne kształty płatków czekoladowych :) niektóre były naprawdę wielkie. Trufla bardzo mi smakowała, bardziej od białej.




Mleczna.
Kolejne 6 sztuk rozkoszy w podłużnym, nieco nieregularnym kształcie. Nadzienie o konsystencji i kremowości takiej jak w ciemnych, a więc nie rozpływało się. Cała trufla była dość słodka, jednak cechę tą miało zarówno nadzienie, jak i sama czekolada, zatem nic ze sobą nie kontrastowało. Słodka, jednocześnie nie przesłodzona. Czekolada mocno mleczna. Moim skromnym zdaniem - najlepsza z całej trójki.


Ocena : biała 5/6, ciemna 5,5/6, mleczna 6/6; ogółem daję jednak 6/6
Kaloryczność : 595 kcal/100 g (opakowanie 200 g)

2 komentarze:

  1. Bardzo pyszne. Gdzie je kupiłaś? Ja dostałam z Belgii, chciałabym sobie przypomnieć ich smak ;d

    OdpowiedzUsuń
  2. W Internecie :) http://sklep.maan-premium.pl/

    OdpowiedzUsuń