czwartek, 9 grudnia 2010

Zupa z kapusty włoskiej i brukselki

Czyli moje niskokaloryczne gotowanie. Nie ma tu żadnego mięsa, wcześniejszego gotowania wywarów. Robi się ją szybko i prosto. Jednakże ilość przypraw, w tym soli jest dla przeciętnego człowieka zbyt wysoka.

Składniki :
25 dag porwanej kapusty włoskiej
30 dag brukselki
2 łyżeczki słodkiej papryki
3 łyżeczki przyprawy uniwersalnej „ziarenka smaku”
po pół łyżeczki : chili-mix jalapeno, majeranku, bazylii, oregano, mielonej kolendry i curry

Zagotowałam niedużą ilość wody, wrzuciłam kapustę (akurat mrożoną). Dosypałam przyprawy. Gotowałam pod częściowym przykryciem przez 5 minut. Dodałam brukselkę. Gotowałam dalsze 11 minut. Co jakiś czas mieszałam. Gotowe.
Wiedziałam, że zupa jest „na później”, więc specjalnie nie dogotowywałam do końca warzyw, by „doszły” znajdując się w gorącym wywarze do czasu ostudzenia się. W przypadku chęci spożycia zupy od razu, można gotować 1-2 minuty dłużej.

Łatwość przygotowania : łatwe

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz