piątek, 20 maja 2011

Ryż na mleku Belriso waniliowy, Zott

Poprzednio pieczone jabłko. Chciałam skosztować wersji z cynamonem, niestety nie było, zatem wanilia ;)
Ponownie opakowanie wypełnione po same brzegi, to nawet przyjemne, bo takie inne od powszechnie spotykanej praktyki. Zarzucono mi, że tego typu produktów się "nie miesza" (baza plus wsad), bo mają naturę "deseru" i wręcz należy je jeść oddzielnie / po kolei. Ja natomiast mówię : co kto lubi, jogurtów dwukomorowych też nikt nikomu nie każe mieszać. Najlepiej jest spróbować różnych konfiguracji - osobno, po pół łyżeczki każdego, a na koniec razem (przynajmniej ja tak robię).
Deser mleczny z ryżem i wsadem o smaku waniliowym 15%. 3,2 białka, 21,3 węglowodanów, 3,6 tłuszczu (czyli prawie jak w pieczonym jabłku). Mleko, wsad waniliowy (woda, cukier, syrop g-f, jaja, mleko pełne w proszku, skrobia mod., beta-karoten, aromat), ryż 8%, śmietanka 7%, cukier, mleko w proszku odtłuszczone, jaja w proszku, skrobia mod., mączka chleba świętojańskiego, karagen, sól, aromat. Skład samego ryżu ta wersja smakowa ma taki sam, ale skład wsadu jest już różny. Kto chciał tu zobaczyć naturalną wanilię - rozczaruje się, gdyż jej nie ma (chyba że kryje się pod hasłem "aromat"). Wsad oparty na wodzie i rzeczach słodzących :)
Konsystencja ryżu puddingowa, ryż biały, w podłużnych ziarenkach, dogotowany, ale przyjemnie chrupiący, nie papka. Zapach mleka i wanilii, deser sam mi się trochę wymieszał przed otwarciem, to też się jakoś przekłada. W odczuciu - sporo ryżu, nie można nabrać łyżeczki bez niego. A wsad? Dziwi mnie czemu producenci czasem tak usilnie coś barwią. Prawdziwa wanilia ma czarne ziarenka i naprawdę nie rozumiem czemu wciskają konsumentom, iż rzeczy waniliowe mają odcień ciemnej żółci. Barwnikiem jest beta-karoten, nie luteina, zatem odcień jest pomieszaniem żółci i pomarańczy. Miał budyniową konsystencję, taki pudding, budyń. Tylko nieznacznie rozrzedził cały deser po wymieszaniu, gdyż był gęsty. W smaku wsad był przepysznie waniliowy, mimo iż przy niej nie leżał. Nawet po wymieszaniu - ryż miał zdecydowany kolor oraz silnie waniliowy smak. Był słodki, nie za słodki (wyważony), mocno waniliowy, gęsty w konsystencji, pyszny. W smaku tak dobry, że wybaczam im nadmiar barwnika i brak prawdziwej wanilii. Bardzo mi smakował.

Ocena : 5/6
Kaloryczność : 130 kcal/100 g, 234 kcal/opak. 180 g
Zakupione : Carrefour
Cena : 1,59 zł

1 komentarz:

  1. Sorki za zaśmiecanie komentarzami, ale ja Tobie moja droga niczego nie zarzucam. Nie zależy Ci na wyglądzie, to mieszaj, jesli Ci smakuje. Każdy ma prawo wyboru. :)

    OdpowiedzUsuń