niedziela, 21 sierpnia 2011

Kefir deserowy z konfiturą : truskawka z jabłkiem, Piątnica

Do tej pory o kefirach.
200 g. Kefir deserowy z konfiturą truskawkowo-jabłkową. Konfitura 15%. Mleko pasteryzowane, śmietanka pasteryzowana, konfitura truskawkowo-jabłkowa (truskawki 27%, jabłka 12%, cukier), cukier, kultury bakterii. W 100 g : 107 kcal, 3 g białka, 10,7 g węglowodanów (10,4 cukrów), 5,9 g tłuszczu (4 nasyconego).
Jedno wielkie "hm". O samym kefirze (górnej warstwie) już pisałam - że jasny, pocukrzony, gęsty, jak na kefir to bardzo-bardzo gęsty, wręcz śmietankowy.
Nieco kwaskowy, choć nie aż tak jak zupełnie naturalny kefir.
Konfitura natomiast bardzo mnie tu, w zasadzie, rozczarowała.
Mimo iż składała się tylko z podstawowych składników - owoce, cukier, to była całkiem nijaka.
Zawierała w sobie ze trzy nieco większe kawałeczki truskawek, wielkości dyniowej pestki, a tak to była praktycznie gładka. Jej kolor również był dziwny, jakiś taki ciemny, ani truskawkowy, ani jabłkowy. Może jestem aż tak przyzwyczajona do barwionych produktów, iż nie umiem już docenić naturalnych?
Smak konfitury nie był zadowalający - gdyż ani truskawkowy, ani jabłkowy, ani z połączenia tych dwóch smaków. Był jakiś taki nijaki. Konfitura - zgoda - musi być słodka, więc i ta była (choć nie przesadnie, na szczęście).
Po wymieszaniu kefir zyskał czerwono-brunatną barwę. Smakował jak ta konfitura, na którą nałożono zagęszczone śmietankowe mleko. Może jestem zbyt surowa mówiąc, że było to całkiem średnie doświadczenie...
Po prostu śliwkowy uderzał porządną śliwką, w wiśniowo-jabłkowym były moje ukochane wiśnie, a w tym truskawkowo-jabłkowym nie było - z mojego punktu widzenia - niczego nadzwyczajnego. Produkt oczywiście nie aż taki zły, bo sycący, gęsty, naturalny (bez polepszaczy); w większym kubeczku, smakowy - owocowy. Po prostu nie moje klimaty. Dla tych, którzy lubią soczyste truskawki - też nieodpowiedni, gdyż czuć je zdecydowanie zbyt mało. Ponawiam stwierdzenie, iż lepiej kupić gęsty kefir i samemu zrobić kefir z konfiturą :>

Ocena : 4/6
Kaloryczność : 107 kcal/100 g, 214 kcal/opak. 200 g
Zakupione : Piotr i Paweł
Cena : 1,89 zł

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz