poniedziałek, 29 sierpnia 2011

Serek homogenizowany o smaku waniliowym z wiśniami Seruś, Krasnystaw


Od dłuższego czasu miałam na niego ochotę, nie mogłam go spotkać. Do tej pory pisałam o smaku waniliowo-szarlotkowym, z oceną 5/6.
150 g. Wartości odżywcze takie same jak przy znanym mi już smaku : 117 kcal, 5 białka, 13 węglowodanów i 5 tłuszczu. Skład natomiast : ser twarogowy, cukier, skrobia mod. kukurydziana, aromaty, substancja zagęszczająca - pektyna, barwnik - beta-karoten; wsad wiśniowy (wiśnie w gotowym produkcie 5,7%, cukier, syrop g-f, skrobia mod. kukurydziana, koncentrat soku z buraka, pektyny, wodorotlenek sodu, karminy, antocyjany, aromaty).
Szarlotkowy miał jabłuszka, mączkę chleba świętojańskiego, gumę guar, kwas cytrynowy, winowy, karmel... Zatem skład jest inny :> Nie mają jednej recepty na wsady. Ilość owoców jest natomiast zbliżona (tu 5,7%, tam 5,6% jabłek).
Na górze można więc znaleźć bardzo gęsty, smacznie waniliowy (choć bez laski) serek, a na dole wsad z prawdziwymi owocami, dobarwiany, rozrzedzający cały serek - jeśli ktoś zmiesza.
Serek jest gęsty. Nie w żelatynę, nie w śmietanę. Nieco mniej aksamitny od serków marki Carrefour (pisałam o nich). Może jak zagęszczone Danio?
W smaku - pychota. Wcale nie jest potrzebny owocowy dodatek, by z bananem na buzi zajadać górę tego serka. Niekwaśny, nie za słodki. W sam raz. Delikatnie waniliowy.
Wsad owocowy - na dole, z owoców i w zasadzie cukrowego syropu. Rzadszy od serka, oczywiście. W kolorze - jak na produkty "wiśniowe", czyli ciemniejsza czerwień, tutaj - z odrobiną jakby fioletu?
Owoców nie jest zbyt dużo, nie natrafi się raczej na całe (tylko wydrylowane) wiśnie, kawałki jednak nie są zupełną paćką i można znaleźć coś do ugryzienia. Wsadu nie jest, w mojej ocenie, zbyt mało.
Szkoda, że nie smakuje mocno wiśniowo. Wyczuwałam tam posmaki jagodowe, hehe (bogata wyobraźnia?).
O ile taki ryż mleczny Riso wiśniowy - jest wiśniowy; o ile opisywany ostatnio Belriso - również; o ile jogurty wiśniowe ostatnimi czasy jedzone przeze mnie lub te, które znam i lubię - są wiśniowe, to ten serek na tyle wiśniowy nie był.
Oczywiście - owocowy, słodki, bardzo-bardzo smaczny, lecz chyba dodali za mało aromatów :> A może to przez waniliowy smak serka - bo wtedy łączą się te dwa smaki, a wiśnia jest zagłuszana? Nie mniej jednak - super gęsty, super smaczny.

Ocena : 5/6
Kaloryczność : 117 kcal/100 g, 175,5 kcal/opak. 150 g
Zakupione : Leclerc
Cena : 1,49 zł

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz