środa, 24 sierpnia 2011

Bakalland Up! rodzynki luksusowe, orzechy nerkowca, orzechy laskowe, Bakalland

50 g.
Niestety nie pamiętam gdzie kupiłam i po ile. W jakimś dużym markecie (Auchan/Carrefour/Real) za 2 zł z hakiem. Pisałam o crunch-żurawina-ananas-laskowe 5,5, orzechy w czekoladzie-ananas-żurawina 5 oraz makadamia-rodzynki-żurawina 5,5.
Dziś zatem kolejna miła saszetka orzechów z rodzynkami. Tak jak kiedyś orzechy istniały dla mnie jako arachidowe prażone solone oraz włoskie i laskowe na święta (i parę razy w życiu fistaszki) - to teraz orzechy bardzo lubię. Pewnie, dalej mam swoje typy - nie przepadam za włoskimi, ale to już inna kwestia.
Rozkochałam się w nerkowcach, makadamii... Trzeba będzie gdzieś spróbować piniowe, niestety są bardzo drogie. Nawet rodzynki zaczęłam tolerować (za sprawą płatków śniadaniowych). Jednak do rzeczy!
Po 1/3 - rodzynek luksusowych, orzechów nerkowca i orzechów laskowych. 100 g zawiera 512 kcal, 12 g białka, 32 g węglowodanów (25 g cukru), 36 g tłuszczu (4 g nasyconego), 6 g błonnika i 0,012 g sodu. Paczka - połowę tego. Całość w porządku, choć nieco nudna - żadnej żurawiny, ananasa, crunchu czy nawet kokosu, nie wspominając o innych egzotycznych składnikach ;)
11 orzechów laskowych, 18 nerkowców i 13 rodzynek.
Orzechy laskowe w całości, podane w otoczce/skórce pozostałej po obieraniu. Nieprzetworzone, smaczne.
Nerkowce - raczej w całości, tylko 2 sztuki trochę się rozpadły. Również nieprzerobione, bardziej miękkie od laskowych (i od ziemnych), bardzo smaczne :> Niezatłuszczone i niezasolone.
Rodzynki - dużej wielkości (choć nie jak śliwki, hehe), ciemne. Gatunku - królewskie. Nie mocno słodkie, co mnie bardzo ucieszyło i zajadałam się nimi ze smakiem. Nigdy nie myślałam, że między rodzynkami mogą być jakieś poważne różnice - prócz koloru (w zależności od rodzaju winogron); luksusowe są większo-średniej wielkości i są ciemne, a jumbo dla odmiany są jasne, choć nie białe.
Udana kombinacja/mieszanka bakaliowa; zbliżona do klasycznej mieszanki studenckiej (rodzynki, nerkowce...), lecz z większą zawartością (w proporcjach) "fajnych" orzechów. Dobre, bo nie za słodkie, a szlachetnie i smacznie orzechowe. W dodatku - zdrowe (gdyż niesmażone i niesolone, a ze zdrowymi tłuszczami) i sycące.

Ocena : 5/6
Kaloryczność : 512 kcal/100 g, 262 kcal/opak. 50 g

Zostały mi jeszcze :
Bakalland UP! crunch, rodzynki, migdały łuskane, chipsy bananowe
Bakalland UP! Orzech arachidowy w czekoladzie, migdał blanszowany, rodzynka
Bakalland UP! Rodzynki Jumbo, migdał blanszowany, owoce żurawiny
Bakalland UP! Owoce żurawiny, orzech nerkowca, migdały łuskane

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz