niedziela, 20 marca 2011

Manna poranna o smaku tiramisu, Maćkowy

Nie widziałam u innych tego smaku, chciałam więc spróbować, szczególnie że wersja waniliowa bardzo mi smakowała.
Białko 2,9%, węglowodany 19,5% (duużo), tłuszcz 6% (duużo). Skład : śmietanka, cukier, kasza manna z pszenicy, syrop glukozowy, skrobia mod., mleko skondensowane, zagęstniki aż 4 - guma guar, mączka chleba świętojańskiego, karagen i pektyny, sól, barwnik barmel, kawa mielona, koncentrat kawy, aromaty. Opakowanie 150 g. Porównując więc ją do wersji waniliowej - ma inny skład. Nie ma mleka odtłuszczonego, opiera się więc na śmietance, ma aż 4 zagęstniki (nie 3), ale pojawia się syrop glukozowy, skrobia mod., mleko skondensowane, barwnik; no i prawidłowo - kawa.
Po otwarciu opakowania ukazała mi się jasna kaszka, jakby śmietankowa właśnie. W zapachu - śmietanka, kawy prawie nie czułam. W konsystencji była chyba identyczna z wersją waniliową - taka właśnie jakby domowa, nie jak galaretka. Choć była lekko sprężysta, to po łyżeczce się raczej przelewała niż odskakiwała. Nie odstawała od pojemniczka, nieco się do niego przyklejając; nie za bardzo, bo tłustość robiła swoje. To naprawdę miłe, że w odróżnieniu od Smakiji była przyjemnie kaszkowa, a nie galaretkowata, co oczywiście nie przeszodziło jej być gęstą. W smaku - mocno śmietankowa, lekko słodka. Aromat kawy był ledwo wyczuwalny.
Jadłam sobie więc taką kaszkę, aż tu nagle... okazało się, że pod spodem jest wsad kawowy :D To ci niespodzianka :D Wymieszanie dało taki efekt :
Po wymieszaniu kaszki z wsadem kawowym, opartym jak się domyślam na syropie glukozowym, kawie, koncentracie kawy i barwniku karmelowym - kaszka zrobiła się nieco bardziej rzadka, wciąż pozostając gęstą oczywiście; zrobiła się bardziej słodka - ale w pozytywnym sensie słoodka, tak jak słodkie jest tiramisu; natomiast smak zmienił się na zdecydowanie bardziej kawowy - udane połączenie śmietanki i kawy. Zjadłam bardzo szybko i żałowałam, że nie mam więcej :)
Szkoda, że tyle zagęstników, skrobia, syrop gluk. Tłusta - choć w smaku nie było tego czuć prawie wcale. Jednak taaaka dobra :]

Ocena : 5,5/6
Kaloryczność : 144 kcal/100 g, 216 kcal/opak. 150 g

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz