sobota, 19 marca 2011

Jogurt wiśniowy z dodatkiem krążków zbożowych w czekoladzie, Choco cringles, Muller Mix

Ich gracja jabłko-kiwi oraz wiśnia została już przeze mnie oceniona. Chciałam się przekonać czy ich jogurty dwukomorowe rzeczywiście są za słodkie.
Niepodanie na opakowaniu całego składu - brak informacji nt. wartości odżywczych już coś mówi :) W polskiej wersji napisu nie ma informacji o zawartości tłuszczu, ale można ją wyczytać - 4,9%.
Zaczynając od krążków zbożowych... Obawiałam się, że będzie ich mało, skoro to tylko 14 g (i 136 g jogurtu), ale było ich odpowiednio dużo, by wypełniały funkcję słodkiego dodatku, więcej mogłoby już być przesadą. Chrupki występują z dwiema polewami czekoladowymi - mleczną i białą. Odniosłam wrażenie, iż większość chrupka stanowiła owa polewa, gdyż pomijając miłe zbożowe chrupnięcie - czułam przede wszystkim bardzo słodką czekoladę. No właśnie, polewa czekoladowa jest bardzo słodka (oba warianty smakowe), z widocznym dodatkiem substancji glazurującej - błyszczy się. Trudno w przypadku takich chrupków mówić o jej konsystencji; była podobna do wszelkich tego typu polew na płatkach (jak Nestle fitness chociażby). 47% chrupków to mleczna czekolada, 32% - biała. Nie zauważyłam jednak, by tych mlecznych było na ilość więcej, a nawet jeśli, to różnica nie była zauważalna.
Natomiast jogurt... Zdziwił mnie. Nie był słodki. Zabarwili go dosyć intensywnie - koncentratami z marchwii, hibiskusa (coś oryginalnego), czarnej porzeczki i winogron. Był bardzo wiśniowy (puree wiśniowe 6,3%), nawet lekko kwaskowy jak prawdziwe wiśnie. Miałam realne wrażenie jakbym jadła prawdziwe, niedocukrzone wiśnie. Na konsystencję nie był bardzo gęsty, nie był też rzadki, powiedziałabym normalny. Dodane do niego puree, a nie aromat wpłynęły na konsystencję, nie był zatem mocno kremowy - jakbyście wymieszali kremowy jogurt o neutralnym smaku z owocowym puree właśnie.
Po połączeniu chrupek z jogurtem chrupki wciąż pozostały przeraźliwie słodkie, jedząc je razem niesłodki jogurt podkreślał słodkość chrupek, a słodkie chrupki niesłodkość i lekką kwaskowość (owocową) jogurtu.
Produkt w porządku, jednak mam kilka zastrzeżeń właśnie. Za słodkie chrupki, niepodanie wartości odżywczych. Sam jogurt wiśniowy w smaku bardzo na plus, nie miał w sobie owoców. W gruncie rzeczy jogurt był mały, jak mówiłam 136 g, czyli jak pomniejszony mały kubeczek (Jogobelle mają 150, Serduszko 125). Obecność sporej ilości chrupek jakoś dopełnia ten jogurtowy posiłek, ale przyznaję, że nie najadłam się nim i nie wiem czy warto się tak zasładzać nie otrzymując w zamian sytego posiłku. Plus za samą kombinację - baza w postaci jogurtu smakowego (i innego niż śmietankowy/waniliowy) i chrupki w postaci krążków (a nie nudnych kuleczek lub płatków).
Ostrzegam, iż będą recenzje innych smaków :)


Ocena : 5/6
Kaloryczność : nw, zakładam iż w okolicy 140-145 kcal/100 g

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz