czwartek, 24 marca 2011

Musli chrupkie kokosowe z crunchy czekoladowymi, Fitella

Od dłuższego czasu miałam na nie chęć, aż nadarzyła się w końcu okazja na schrupanie go w ramach pysznego śniadania. Musli od fitelli z wersji crunch/chrupkie do tej pory mnie nie rozczarowywało. Zastanawiałam się na jakiej zasadzie jest ono "czekoladowe", skoro zlepki płatków czekoladą oblane nie są; a także w jakiej formie podany jest kokos - niearomatycznych, małych płatków czy czegoś fajniejszego.
Białko 9,2%, węglowodany 58,2% (cukry 20,3), tłuszcz 20,1% (nasycony 9,3), błonnik 8,1%, sód 0,1%. Skład : musli crunchy czekoladowe (płatki owsiane, cukier, olej palmowy, płatki pszenne, ekstrudat ryżowy [...], czekolada do picia niskotłuszczowa w proszku 5% [...], syrop g-f, wiórki kokosowe, sól, aromat, syrop karmelowy); chipsy kokosowe 10%.
Jak się okazało kokos był pod dwiema postaciami : wiórków oraz chipsów. Jego kawałki bywały zatem naprawdę spore/grube. Nie dawały przesadnie wyraźnego smaku całości (przy pochłanianiu musli łyżeczką), jednak były dostrzegalne, na fakturę oraz na smak. Nie miałam więc wrażenia jedzenia kokosa - jak przy batonach Bounty (jednak takie miałam nastawienie i tego oczekiwałam, więc plus). Same zlepki płatków nie były przeogromne, były po prostu średniej, normalnej wielkości jak na chrupkie musli. Lekko wilgotnawe w środku jednak chrupało - lecz suche nie było, było bardzo dobre. Najbardziej zaciekawiło mnie samo crunchy. Jak podałam, w składzie jest czekolada do picia w proszku 5%. Jest ona składnikiem crunchy, a nie polewą. Z czymś takim póki co się nie spotkałam. Crunchy jest przez to odrobinę ciemniejsze od standardowego. A smak? Pamiętacie jak smakuje wyborna, gęsta, mleczna czekolada do picia? No właśnie. Tym właśnie aromatyzowane jest to crunchy. Prócz normalnego smaku mieszaniny płatków (ryż/pszenica/owies/jęczmień) zlepionych za pomocą cukru, syropu i oleju - wyraźnie czułam posmak pysznej, mlecznej czekolady do picia : kakao, mleko i cuuukier. To właśnie przesądziło o tym, że z dotychczas próbowanych musli Fitelli (a jeszcze kilka smaków przede mną) - kokosowe z crunchy czekoladowymi smakowało mi najbardziej. W zawrotnym tempie pochłonęłam całą saszetkę nie bacząc na smakowity ananasowy jogurt, który wzięłam sobie "do musli" :) Polecam.


Ocena : 6/6
Kaloryczność : 451 kcal/100 g, 225,5 kcal/saszetka 50 g

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz