niedziela, 10 kwietnia 2011

Galaretka bez cukru malinowa, Dr Oetker

W zanadrzu mam jeszcze 3 inne smaki galaretki bez cukru, gdy pewnego pięknego dnia nadejdzie czas... podzielę się z Wami moimi spostrzeżeniami.
Historia z poszukiwaniem takiej galaretki zaczęła się na koniec zeszłego roku, gdy zaczęłam przyjaźnić się ze słodzikiem, w zamian poświęcając znajomość z cukrem. Dostać ją było trudno. W internecie można jeszcze odnaleźć zdjęcia starych opakowań galaretek wypuszczonych na polski rynek. Obecnie nigdzie ich nie widziałam - ani w sklepach internetowych, ani w hipermarketach, ani nawet w sklepach typu Bomi. Trzeba było więc zaryzykować i spenetrować Allegro.
Galaretka jest jak widać z Niemiec. Pudełko zawiera dwie saszetki, każda na pół litra wody. W opisie zalecają dodać 100 g cukru (zdarzają się wersje 75-100 g). Ja dodałam 17 tabletek słodzika (dość słodkiego słodzika; moja mama używa również takiego z ekwiwalentem 5 g cukru, jednak jest mniej słodki od mojego), czyli niby 85 g cukru. Zalałam ciutkę mniej niż 500 ml wody, rozmieszałam, zostawiłam do przestudzenia w dość szerokiej misce, przez co sporo wody odparowało (i zostało mniej niż 500 ml). Na ciepło galaretka miała cudowny, niesamowity malinowy smak. Po przestudzeniu zalałam nią pokrojonego na cząstki banana, a deser wstawiłam do lodówki na parę godzin.
Galaretka wyszła nie za słodka, powiedziałabym idealna. Mimo iż malinowy aromat mocno stracił po ochłodzeniu i w połączeniu ze słodkim, lepkim bananem - smakował czasem bardziej wiśnią niż maliną... to był bardziej owocowy i intensywny od naszych zwykłych galaretek, również tego producenta. Choć to może kwestia nastawienia - tyle za nią zapłaciłam, niemiecka, dobry producent. Bardzo pozytywnie oceniam możliwość samodzielnego zdecydowania o ilości cukru - ktoś może woli mniej słodką od klasycznej, a inny ktoś chciałby bardziej słodką. Obecnie cukier jest na wagę złota, może producent to dostrzeże i wprowadzi na polski rynek bezcukrowe galaretki, by ludzie sami decydowali czy chcą słodzić, czym chcą słodzić i ile?


Ocena : 5,5/6 (minus za dostępność i cenę)
Kaloryczność : 108 kcal/porcja (z dodatkiem 100 g cukru; z opakowania są 4 porcje)
Kupione : Allegro

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz