czwartek, 7 kwietnia 2011

Serek wiejski polski, lekki ze szczypiorkiem Mlekovita, Biedronka

Białko 9,9%, węglowodany 2,7%, tłuszcz 2,5%. Opakowanie 200 g. Ziarno twarogowe, śmietanka pasteryzowana, wsad szczypiorkowy (szczypior 3,8%, skrobia mod. kukurydziana e1422, syrop g-f, aromat), sól. Proponowana porcja - 50 g (1/4 opakowania - dobre sobie...).
Mlekovita produkuje pod swoją marką serek wiejski, również lekki 3% (opakowania chyba 150 g), jednak przez współpracę z Biedronką zrobili też serek lekki ze szczypiorkiem. Nie widziałam do tej pory, choć zapewne istnieją, serków smakowych lekkich - szczypiorkowych, a serki typu brzoskwinia/truskawki/ananas pomijam, gdyż są słodkie, a opisuję przecież wytrawny ;) Mlekovita proponuje też większe opakowanie (tu akurat jest sporo serków normalnych po 200 g, ale ponownie nie lekkich-smakowych).
Będąc przywiązana do Piątnicy, oryginalnej Mlekovity lub Łowicza (w wiersjach lekkich, naturalnych) - odrobinę bałam się spróbować wytworu dla Biedronki, w dodatku smakowego. Niepotrzebnie. Kupiłam ten serek już jakiś czas temu, teraz było drugie podejście.
W zapachu twarogowo-szczypiorkowy, ale łez nie wyduszał z oczu. Zawierał nieco za dużo śmietanki w stosunku do twarożku (porównując do Piątnicy), ale starczyło go porządnie wymieszać, by stał się normalniejszy.
Szczypiorek w ilości 3,8% nie przeważał ani na oko, ani w smaku. Było go czuć, ale przez długotrwałe siedzenie w słono-słodkiej śmietance stracił większość swojego smaku - nie było mu blisko ani do świeżego (wyciskającego łzy), ani do suszonego (zasuszony wiór, który jednak ma swój urok). Nie jestem przekonana czy producent naprawdę musiał dodawać skrobię i syrop g-f, przecież wersja naturalna obywa się bez tych dodatków. Może w ten sposób chciał jeszcze mocniej zbić ilość tłuszczu (i tym samym kilokalorii) - zastępując część ziarna twarogowego śmietanką ze skrobią? Nie wiem. Muszę jednak przyznać, że w ten sposób dobrane do siebie składniki (w takich proporcjach) stworzyły bardzo smaczny serek. Nie powiedziałabym, że był słodkawy (od syropu), ale miał w smaku dodatkowe coś porównując do serka naturalnego ze świeżym szczypiorkiem (nie dodaję wtedy żadnego cukru ani skrobii, naturalnie). Ziarna serka typowo dla Mlekovity/Piątnicy lekko sprężyste, ale rozpadające się pod naciskiem, zatem nie gumowe; smaczne.
Serek wiejski jest czymś, co trzeba lubić. Ja sama odkryłam taki produkt dopiero nieco ponad rok temu, wcześniej nie miałam pojęcia, iż jest coś takiego - znałam tylko zwykły biały twaróg i rozrabiałam go ze śmietaną/kefirem/jogurtem naturalnym (wiedziałam też o istnieniu twarogów kremowych, sernikowych, również takich już ze śmietanką). Jedząc serek wiejski pierwszy raz w życiu - nie posmakował mi, ale za drugim razem byłam już do niego przekonana. Jest idealny (po odsączeniu) do kanapek (na chlebie lub waflach ryżowych) lub sam w sobie jako sposób na zapełnienie głodnego żołądka - lekki, pożywny (dużo białka), sycący (bardziej od jogurtu). Konkludując - Mlekovita zrobiła dobry produkt. Atutem jest też jego cena w Biedronce - niższa od Piątnicy w zwykłym sklepie, a dostaje się więcej serka, w dodatku smakowego.


Ocena : 5/6
Kaloryczność : 73 kcal/100 g, 146 kcal/opak. 200 g (Piątnica ma 81, Łowicz i Milandia 83)

2 komentarze:

  1. uwielbiam ten serek,jak i wersję bez szczypioru :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Serek jest dobry, ale właśnie skończyłem go jeść łyżeczką bez żadnego chleba i muszę powiedzieć, że dla mnie jest ciut za słony. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń