sobota, 16 kwietnia 2011

Guma do żucia Mentos 3d fruity fresh, Perfetti van melle

To całkowicie impulsywny zakup. Stałam sobie kulturalnie w kolejce do kasy w Realu i natchnęło mnie do rozejrzenia się wokoło. Moją uwagę przykuły takie gumy w grubych paskach. Były łącznie w trzech smakach : truskawka-jabłko-malina, arbuz-ananas-melon oraz miętowy. Miętowy to miętowy, więc podziękuję, lecz na egzotyczne owocowe połączenia zawsze chętnie się skuszę. Całe "wow" w tych gumach polega na tym, iż składają się z trzech warstw o różnych smakach; są też w paskach, a nie drażetkach, co przekłada się na wyraźniejszy i dłuższy smak. Orbit w paskach jest niczego sobie, naprawdę owocowy, nie zbyt twardy. Orbit w drażetkach prawie w ogóle nie ma smaku. Mentos w dużych dropsach z aromatem w środku jest całkiem smaczny.
Przewidywalnie, rzeczywisty wygląd gumy różni się nieco od przedstawionego na obrazku. Guma jest twardsza od podobnej wersji od Orbita, ale grubsza od niego. Opakowanie zawiera tylko 7 gum (Orbit ma 14).
Gdy guma składa się z dwóch smaków - można je jeszcze rozróżnić. Jednak przy trzech smakach robi się już problem. Pół biedy, gdy są to smaki zbliżone : maliny/jeżyny/porzeczki, ale tutaj smaki nie są jednorodne. Smak środkowy ma za zadanie przełamać smak podobnych do siebie pozostałych dwóch i tak się dzieje - czuć go w tle, jest zdecydowanie mniej wyczuwalny od dominujących.

Arbuz-ananas-melon

Jakbym nie wiedziała, iż jest tam ananas, to nie wiedziałabym co to. Guma jest dość aromatyczna, smaczna, owocowa. Przez to, że jest w postaci grubego listka - ma w sobie więcej smaku niżeli taka z pastylki; nie ma na sobie glazury, choć rzeczywiście jest twardsza od wersji z Orbita i od niej większa. Uwalnia aromat melona dodanego do arbuza z nutką czegoś kwaskowatego-tropikalnego (ów ananas). Smakuje zdecydowanie dłużej od gum pastylkowych, choć nie zaskakuje bardzo długim czasem. Po wyżuciu zostaje sama niesmaczna guma, inaczej niż przy Orbicie. Nie traci koloru - po użyciu wciąż ma intensywny, limonkowy kolor.

Truskawka-jabłko-malina

Tak jak w przypadku pierwszego smaku - jabłko jest dla kwaskowego przełamania smaku. Wyczułam smak każdego z owoców i byłam w stanie je nazwać, mimo iż "malinowy" w różnych produktach często nie smakuje jak malinowy. Od samego rozfoliowania opakowania towarzyszył bardzo przyjemny owocowy zapach. Tenże zapach oraz smak gumy z pierwszej minuty żucia przypominał mi smak Mamby. Później smaki mocno się ze sobą zmieszały i smakowała już jak normalna owocowa guma. Również wyżuwa się do suchego, bezsmakowego plastiku; zanim to jednak nastąpi - raczy nasze zmysły przez dobrych parę minut. Również nie traci koloru, pozostając na koniec ciemno różowa.

Kompozycje smakowe oceniam bardzo pozytywnie. Strukturę wewnętrzną również. Mogłyby jeszcze dłużej smakować, ale szczerze nie wiem jak można to osiągnąć.

Ocena serii fruity : 5/6
Kaloryczność : 147 kcal/100 g; opak. ma 16 g = 7 sztuk; ~ 3,5 kcal/1 szt.
Zakupione : Real
Cena : 2,49 zł

5 komentarzy:

  1. Jestem wielką fanką owocowych gum bez cukru! Do spróbowania Mentosów 3D zachęciła mnie Twoja notka, bo nie słyszałam wcześniej o ich istnieniu. Przyuważyłam je ostatnio w Chacie Polskiej i zaraz kupiłam po kilka paczek z obu smaków, wierząc, że się nie zawiodę na Twojej pozytywnej opinii o nich :)

    I tak też się stało. Zarówno Truskawka-jabłko-malina, jak i Arbuz-ananas-melon są bardzo smaczne, nie ma w nich miętowego posmaku, którego nie lubię w takich owocowych gumach ;) Jest mniej trwała co prawda niż owocowe paski Orbit, te ostatnie jednak mają niepotrzebnie miętowy posmak właśnie :/ Poza tym chciałam wyrazić wielkie ubolewanie nad tym, że firma Wrigleys z tego co widzę wycofała z polskiego rynku moje ulubione gumy - Orbit Red Fruit w paskach :(
    --> http://znam.to/recenzje/2355/Orbit-Red-Fruit-w-paskach
    znacie? lubi(liś)cie? Może ktoś wie, czy można to gdzieś dostać? :(

    OdpowiedzUsuń
  2. Orbita red fruit jadłam właśnie. Ostatnio z dobrymi gumami do żucia, o ciekawych i długotrwałych smakach kiepsko w mojej okolicy. W akcie desperacji kupiłam ostatnio Orbita w drażetkach jabłkowego ;)
    Paskowane owocowe gumy zazwyczaj bywają przy kasach w dużych marketach - trzeba przejrzeć Reala, Carrefoura, Auchan, Tesco...

    OdpowiedzUsuń
  3. No niestety w żadnym z nich jej już nie ma :( Są różne inne smaki, a te chyba wycofali... Co bardzo mnie dziwi, bo były imho najlepsze!

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja wlasnie szukam mentos 3D bo jade 7 godzin autem i potrzebuje czegos

    OdpowiedzUsuń
  5. Widziane dziś, Leclerc Gdańsk, przy kasach. Nie sprawdziłam jednak ceny.

    OdpowiedzUsuń