wtorek, 12 lipca 2011

Serek Delikate Toskania, Biedronka, Arla

Serek kremowy z pomidorami i ziołami. 200 g.
Maślanka, śmietanka, cukinia, jogurt, czerwony pieprz 2,5%, cebula, pasta pomidorowa 1,75%, płatki pomidorowe 1,5%, sól, laktoza, pomidor w proszku 0,25%, papryka w proszku 0,25%, czosnek granulowany 0,2%, tymianek 0,1%, kultury bakterii kwasu mlekowego. Białka 7,5%, węglowodanów 5,5% (cukry 4,5), tłuszcz 14%.
Kiedy opisywałam Indię i Kalabrię - nie udało mi się kupić Toskanii. Serki pomidorowe nawet lubię, więc ucieszyłam się, że znów pojawiła się seria od Arli w Biedronce. Indi kupiłam od razu dwa opakowania ;) A Toskanię do spróbowania.
Wbrew pozorom - ani nie pachnie, ani nie smakuje za bardzo pomidorowo, nie przypomina przecieru pomidorowego, ani świeżych pomidorków. No może pachnie pomidorowo z ziołami, ale mi wydawało się, jakby dali tam ostrej papryki, może trochę chili?
Serek jest o wiele bardziej wyrazisty od Kalabrii, a mniej specyficzny od Indii, przez co może odpowiadać szerszemu gronu odbiorców. Nie jest mdły, bezpłciowy. Jest dość konkretny, czuć go, lecz ani smak pomidorowy, ani przypraw nie są zbyt silne. Spora zawartość czerwonego pieprzu, cebuli, a także papryki i czosnku gwarantują, że serek ma smak. Dla mnie pomidorowo-paprykowy. Konsystencja jogurtowych serków, zbiera się nieco "wody", którą można bez problemu zlać; w miarę gęste, nie aż tak kremowe jak Turek kremowy, lecz po prostu typowo dla Arli.
O ile Kalabria jest bardzo delikatna, India ma zdecydowanie specyficzny charakter, to Toskania wydaje się być najbardziej wypośrodkowana.

Ocena : 5/6
Kaloryczność : 180 kcal/100 g
Zakupione : Biedronka
Cena : 2,49 zł

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz