sobota, 4 czerwca 2011

Serek Dessella z wiśniami, Biedronka

Jest jeszcze truskawkowy, ale raczej nie będę go oceniać. Poprzednio pisałam o malinowym i brzoskwiniowo-marakujowym, skupię się więc na podobieństwach i różnicach.
 125 g
Porcja ma : 6,3 g białka, 20 g węglowodanów (18,8 cukrów), 5,6 g tłuszczu (3,8 nasyconego), 0,1 g błonnika. Skład : twaróg mielony 60%, cukier, wiśnie 9%, jogurt (odtłuszczone mleko, odtłuszczone mleko w proszku, jogurtowe kultury bakterii), syrop g-f, śmietana, skrobia kukurydziana mod., żelatyna spożywcza, pektyka, guma guar, mączka chleba świętojańskiego, sok z czerwonych buraków, wyciąg z marchewek, aromat, sok cytrynowy. Spulchniony azotem. Dokładnie to samo, co przy malinowym, tylko że z wiśniami.
Sam serek jest taki sam - puchaty; twarogowy, lecz nadmuchany. Przesiąknięty wiśniowym aromatem przedostającym się ze wsadu. Słodki.
Natomiast wsad jest inny, z racji innego smaku. Podobnie rzadki, przede wszystkim "wiśniowy", a nie "z wiśniami", chociaż trafiłam na 2 sztuki wiśni. Wsad koloru ciemnoczerwonego (jak wiśnie). Tym razem nie pokusiłam się o ostateczne wymieszanie wszystkiego w misz-masz, miałam więc swobodę w kosztowaniu nierozmieszanego wsadu - i jestem już pewna, że jest jednak za słodki. W poprzednich smakach nadawał serkowi w całości zbyt słodki smak, sam w sobie zatem musi być przesłodzony - po prostu cukrowy syropek wiśniowy. Nie znaczy to, że niesmaczny. Interesujące, iż poprzednie wersje po wymieszaniu mnie tak nie zasładzały jak ten bez wymieszania.
Cały serek jest w porządku, choć bez żadnego szału. Ta wersja smakowa była, moim zdaniem, najlepsza (nie wiem jak z truskawką), nie zawiodła mnie jak malina - być może kwestia nastawienia.

Ocena : 4,5/6
Kaloryczność : 156 kcal/opak. 125 g
Zakupione : Biedronka
Cena : 0,99 zł

4 komentarze:

  1. Może nie na temat komentarz, ale udało mi się dzisiaj dostać Nesvitę z papają - w niezawodnym mini Torgu ; ) Jeżeli naprawdę nie będziesz jej mogła znaleźć a zależy ci na spróbowaniu, może wysłać ci jedną pocztą? Taka saszetka zmieści się do dużej koperty...

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie jestem pewna czy mój poziom desperacji osiągnął aż tak wysoki poziom :) Lato dopiero się zaczyna, wersja z papają się znajdzie :] W razie czego jednak - zapamiętam i dziękuję.

    OdpowiedzUsuń
  3. Podobny serek dostępny jest w Lidlu.Przestudiowałam skład obu i dopatrzyłam się niewielkiej różnicy.Ten z Lidla zawiera:62% twarogu i 12% owoców,a z Biedronki odpowiednio:60 i 9%;z Lidla jednak jest trochę lepszy.

    OdpowiedzUsuń
  4. Tak, widziałam go. To jednak chyba nie jest mój ulubiony typ deseru i dlatego ot tak go nie kupuję.

    OdpowiedzUsuń